El proper dilluns 11 de setembre, amb l’inici del curs escolar que tindrà lloc a la majoria dels centres educatius valencians, Beniarbeig aprofitarà per estrenar el nou edifici del CEIP Benicadim, el centre educatiu d’infantil i primària, que alumnes i resta de comunitat educativa començaran a utilitzar ja aquest curs.
La construcció de les noves instal·lacions ha estat, des de fa ja molts anys, una demanda constant per part de ciutadania i ajuntament, ja que l’anterior centre fa temps que s’havia quedat insuficient per fer front a les necessitats actuals, tan d’espai com de prestacions.
D’aquesta forma, la construcció que va començar en juliol de 2016, s’ha fet en una parcel·la cedida per l’Ajuntament de Beniarbeig de 9.600m2 i compta amb 2.200m2 edificats, entre els quals es troben 6 aules de primària, 3 d’infantil, biblioteca, menjador, aula d’informàtica, sala polivalent, aula multiusos, pavelló, trinquet, galotxa, hort, etc i que compta també amb amb terreny destinat a possibles futures ampliacions en el cas que el nombre d’alumnes superara els 225 per als quals està capacitat el centre. Per ara, són 160 alumnes els que estan matriculats.
Pel que fa a la inversió que ha hagut de realitzar la Conselleria d’Educació, les obres han tingut un cost de vora 3.000.000€ als quals s’han de sumar altres despeses importants, com la dotació completa de mobiliari.
Atès que coincidirà l’inici del curs amb l’ocupació de les noves aules, i amb la finalitat de que tot funcione de la forma més ordenada possible, es prega a pares i mares que col·laboren amb els mestres i eviten entrar al col·legi, ja que el següent cap de setmana es celebrarà una jornada de portes obertes per a que tots els familiars i ciutadans puguen conèixer les dependències del nou centre educatiu. Així doncs, dilluns vinent els alumnes hauran d’acudir ja al nou col·legi.