El CF Beniarbeig ja compta amb un equip femení

Esports, Notícies, Notícies Destacades

Estás en: Inici » Notícies » El CF Beniarbeig ja compta amb un equip femení

El grup ja està entrenant i començarà a competir en la temporada 2025/2026

En novembre de 2018 el CF Beniarbeig reprenia la seua activitat després de més d’una dècada d’inactivitat. Durant aquests anys, de la mà de l’Ajuntament s’han aconseguit diverses millores infraestructurals, entre les que destaca la instal·lació de la gespa artificial. Això ha servit per introduir també la modalitat de futbol en l’oferta de les Escoles Esportives Municipals i a més, ara ha facilitat l’ampliació del club amb un equip femení.

L’activació d’aquest grup suposa un pas important a nivell d’esport local, més i aquan en tota la comarca, a penes existeixen mitja dotzena d’equips femenins. És per això que hem volgut citar a la biblioteca a una representació dels responsables d’aquesta iniciativa, per tal que ens expliquen com ha estat el procés de creació i quins són els objectius de cara a la propera temporada.

En primer lloc, Vicent Dicroce explica que l’equip femení és un projecte que desenvoluparà el nou equip directiu del CF Beniarbeig, els quals seran triats en l’Assemblea General de juny, i del que ell és candidat a president. La seua candidatura compta amb una quinzena de persones vinculades al futbol beniarbegí, pel que està convençut que durant els propers anys el club pot continuar creixent, alhora que vol expressar públicament el seu agraïment a la directiva ixent, perquè «sent molt pocs, han fet moltes coses i han treballat molt per a que hui el club estiga ja consolidat».

Per la seua banda, les jugadores Martina Gavilà, Maria Garcia Vayá i Aurora Marquina coincideixen en la il·lusió que representa la incorporar-se a un equip de recent creació, encara que elles ja disposen d’una certa trajectòria esportiva en altres clubs. En el cas de l’ondarenca Gavilà, juga al futbol des dels 7 anys en equips escolars, per a posteriorment passar als clubs de Miramar (la Safor) i Ondara. En canvi, Garcia Vayá, natural de Dénia, ha estat des de xicoteta una gran aficionada al futbol, fins que als 15 anys, Derlis Santander, actual entrenador del grup femení del CF Beniarbeig, la convida a incorporar-se a l’equip de Dénia i Ondara. La precocitat d’ambdues, contrasta amb la trajectòria de Marquina, qui encara que sempre li havia atret el futbol, no s’inicia en la seua pràctica fins ja superats els 40 anys. Darrere d’aquest debut, Marquina explica que «tots els dies acompanyava a la seua filla als entrenaments de futbol, fins que vaig decidir també començar a entrenar», primer al CEF El Verger, i després a les escoles esportives municipals del Verger i a Ondara.

L’equip tècnic el componen Derlis Santander, Lui Tamayo i Rut Palazón. Santander va arribar a Espanya fa més de 20 anys, i als pocs mesos ja estava entrenant equips de futbol. Des d’aleshores no ha deixat d’estar a càrrec de la banqueta d’equips de Dénia, Ondara, Pedreguer o la Nucia (la Marina Baixa), on en aquest últim va arribar a competir en categoria autonòmica. Durant aquest última etapa, Santander ha comptat amb l’ajuda del seu company Tamayo, qui a la proposta de continuar col·laborant amb ell en aquest nou projecte, Tamayo va ser incapaç de negar-se. La figura de delegada de camp la completa Rut Palazón, qui també és mare de la futbolista beniarbegina Ariadna Soldevila Palazón. Encara que per edat Soldevila no pot competir en la categoria absoluta, sí que intenta assistir als entrenaments del grup.

Tant directius, com jugadores i tècnics, afirmen que, encara que ja disposen d’una plantilla suficient per competir a nivell provincial en la propera temporada, les portes del club resten obertes a totes aquelles xiques i dones que vulguen incorporar-se. Una crida que no entén d’edats, ja que actualment la plantilla la formen jugadores que van des dels 15 als 50 anys, un factor d’intergeneracionalitat del qual totes se senten molt orgulloses.

Et pot interessar:

Ves al contingut